Hayabusa 1300 R

€ ,-

Omschrijving

Geroemd om zijn overvloedige vermogensafgifte, zijn wendbaarheid en zijn majestueuze uitstraling. Legendarisch vanwege zijn ultieme sportprestaties en omdat hij al twee decennia lang de onbetwiste nummer één is in zijn klasse, een klasse die hij zelf heeft gecreëerd.Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk. Dankzij een enorme toewijding en onvermoeibare inspanningen is er nu een nieuwe, gedurfde generatie die motorrijders een opwindende toekomst biedt. Een soepelere vermogensafgifte en een wendbaarder weggedrag garanderen een nog verfijndere motorbeleving. Een range aan elektronische systemen zorgt voor een optimale vermogenskarakteristiek. Dat maakt de Hayabusa nog voorspelbaarder en beheersbaarder en draagt bij aan een ongeëvenaarde betrouwbaarheid. Dat alles is samengebracht in een verbluffend fraai ogend pakket, dat de aandacht trekt door zijn adembenemende stijl en gratie.

Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)

Launch Control System.
Draai het gas open en beleef een efficiënte start en acceleratie, vergelijkbaar met wegracers die vanaf de startgrid vertrekken. Dit systeem biedt de keuze uit drie modi, waarmee je het toerental tijdens de start aan jouw ervaringsniveau of vertrouwen kunt aanpassen. Modus 1 beperkt het toerental tijdens de start tot 4.000 t.p.m., modus 2 werkt op 6.000 t.p.m., modus 3 – de snelste modus - accelereert met 8.000 t.p.m.

Active Speed Limiter.
Nieuw in de motorfietsindustrie: met dit systeem kun je een snelheid instellen waar je niet overheen wilt gaan. Je kunt dan tot die snelheid vrij accelereren. Dit voorkomt zorgen dat je motor harder gaat dan je had gepland. Het systeem kun je gemakkelijk deactiveren met een druk op de knop of door een snelle draai aan de gashendel.

Cruise Control System.
Cruise control vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten, doordat de motor zelf de snelheid constant houdt zonder dat je het gas open hoeft te houden. Op het TFT-scherm verschijnt de ingestelde snelheid, die je snel naar boven of naar beneden kunt aanpassen via de mode-/set schakelaar op de linker stuurhelft. De snelheid is in te stellen tussen de 31 en 200 km/uur, bij toerentallen tussen de 2.000 en 7.000 t.p.m. De handige ‘resume’-functie activeert het systeem opnieuw en accelereert naar de laatst ingestelde snelheid, voordat er werd afgeremd.

Emergency Stop Signal.
Wederom een nieuw veiligheidssysteem: deze functie zorgt ervoor dat alle richtingaanwijzers knipperen wanneer je plotseling (hard) afremt bij snelheden boven de 55 km/uur.

Suzuki Easy Start System en Low RPM Assist.
Met Suzuki Easy Start hoef je de startknop slechts kort in te drukken om de motor te starten, zonder dat je de koppelingshendel hoeft in te trekken. De Low RPM Assist zorgt voor een gelijkmatiger, betrouwbaarder motorloop tijdens het wegrijden of het rijden in stop-en-go verkeer.

Motion Track Brake System.
Dit systeem combineert data over de voertuigbewegingen van de IMU met de data van de wielsnelheidssensoren in het voor- en achterwiel om de reactie van het ABS te reguleren, zowel in een rechte lijn als tijdens het overhellen in een bocht. Dat voorkomt zowel grip verlies als de oprichtneiging van de motor, zodat de hellingshoek en de bochtstraal worden gehandhaafd. Zo kun je beter op de door jou gekozen lijn blijven.

Slope Dependent Control System.
Dit systeem houdt de stand en hellingshoek van de motorfiets in de gaten en regelt de remdruk via het ABS bij,om te voorkomen dat het achterwiel omhoog komt wanneer je remt als je bergafwaarts rijdt.

Hill Hold Control System.
Hill Hold activeert de achterrem gedurende 30 seconden nadat je bij het bergopwaarts rijden bent gestopt op de helling, zelfs als je de remhendel of het rempedaal loslaat. Dit zorgt ervoor dat je soepeler kunt wegrijden, zonder je zorgen te maken dat de motor achteruit rolt. Hill Hold wordt gedeactiveerd als je de remhendel tweemaal snel in knijpt of wanneer je vanuit stilstand wegrijdt.Zie voor de volledige uitleg van de veiligheidssystemen, en het juiste gebruik ervan, het instructieboekje van je Hayabusa.

Eigenschappen

Prijs € ,-
Motortype GSX-R 1300R
Type supersport
Kleur Zwart/Goud Zilver/Rood Wit/Blauw
Modeljaar 2021
Cilinderinhoud 1340
Aantal kleppen per cilinder
Boring x slag 81.0 x 65.0
Maximum vermogen
Maximum koppel
Brandstoftoevoer Injectie
Startsysteem Electrisch / Easy start
Transmissie 6 Versnellingen
Rijklaargewicht 264 kg
Voorwielophanging

Upside-down voorvork, schroefveren, oliegedempt

Achterwielophanging

Linksysteem, schroefveren, oliegedempt

Remmen rembo Stylema®, 4-zuiger, dubbele remschijf met ABS
Veerweg voor / achter
Banden 120/70ZR17M/C (58W), tubeles / 190/50ZR17M/C (73W), tubeless BATTLAX HYPERSPORT S22-banden
Tankinhoud 20 liter

Afmetingen

Totale lengte 2180 mm
Totale breedte 735 mm
Totale hoogte 1162 mm
Wielbasis 1480 mm
Zithoogte 800 mm
Bodemvrijheid 125 mm

Afbeeldingen