Wat kan er zoal gemeten/afgesteld worden:

  • Brandstofmengsel
  • CO-waarde
  • Vermogen (PK)
  • Koppel (Trekkracht)
  • Werkelijk Toerental
  • Werkelijke Snelheid
  • Algeheel Motormanagement.

Alle meetwaarden zoals bijvoorbeeld motortoerental, vermogen (PK), motorkoppel, snelheid en lucht/brandstofverhouding kunnen in real time worden afgelezen. We zien dus direct wat uw motor doet. Tevens kunnen we alle meetwaarden opslaan in een database en eventueel een testrapport genereren.

Natuurlijk krijgt u hiervan een mooie vermogens grafiek mee.

Problemen zoals stotteren bij het wegrijden, inhouden bij constante snelheid, niet aan topsnelheid komen of een onnodig hoog brandstofverbruik, kunnen vaak worden opgelost.

Met deze testbank kunnen we uw motor uitgebreid onderzoeken, eventuele problemen oplossen of uw motor optimaal afstellen.

Een testbank kan gebruikt worden om een motor te testen zonder dat deze daar de weg voor hoeft op te gaan. De motor kan dan zodanig afgesteld worden dat hij zuiniger is en toch een optimaal vermogen gebruikt onder verschillende omstandigheden. Problemen zoals stotteren bij het wegrijden, inhouden bij constante snelheid, niet aan topsnelheid komen of een onnodig hoog brandstofverbruik, kunnen vaak worden opgelost.

De Dynostar testbank heeft een rol met hoge massatraagheid en kan dynamisch vermogens aan tot 465 kW en snelheden tot 325 km/h. De sterke luchtgekoelde wervelstroomrem stelt de testbank in staat om statisch vermogens te absorberen tot maar liefst 355 kW (bij koude wervelstroomrem). Dynamisch vermogen van de motorfiets wordt gemeten op een rol. De rol wordt door de motorfiets aangedreven in een bepaalde versnelling. De computer berekent vervolgens het vermogen. Bij een statische test wordt de motorfiets vastgehouden op één toerental om vervolgens de motor te remmen. Daarna wordt het koppel van de motor gemeten en wordt er teruggerekend naar het vermogen.